Chromebook

Dette bilder viser en Chromebook

Om Chromebook

Alle elever fra 3. trinn og oppover har fått utdelt sin egen Chromebook som de skal bruke i skolearbeidet både hjemme og på skolen. De har ulike merker, både fra Acer, Lenovo, HP og Dell, men alle har operativsystemet Chrome OS fra Google. Chromebooken er et ypperlig verktøy til skolebruk da den er rask å starte opp, lett brukergrensesnitt og enkel å administrere. Målet med å bruke Chromebook er at elever skal oppleve ulike og spennende måter å lære på, slik at skoledagen blir mer variert, noe som vi igjen håper at fører til mer motiverte elever og bedre læring for alle.

Gjennom å bruke Chromebook skal elevene finne ulike måter å kunne uttrykke seg på, ikke bare gjennom skriving som vi vet mange sliter med. Vårt mål er at verktøyene vi bruker skal kunne gi mer og bedre differensiering til glede for alle elever.

På disse sidene kan du finne oversikt over pedagogiske verktøy som vi bruker på Chromebooken.